alwaysfat

Om en hästtjej som hamnat på villovägar bland droger, ätstörningar, självdestruktivitet och självförakt

inte okej

Kategori: Övrigt

Och jo, har tänkt på en till grej senaste tiden. VARFÖR anses det som helt okej att kommentera en annan människas kropp då personen i fråga gått ner i vikt? Det skulle aldrig hända att någon kommenterade om jag gick upp i vikt men nu påpekar folk hela tiden att jag gått ner, hur duktig jag är osv. Det stör mig som fan. Liksom, jag lever i ett helvete, jag misshandlar mig själv och min kropp både fysiskt och psykiskt, i vilken jävla värld är det bra? Hur kan ni tycka jag är duktig? Önskar att alla bara kunde sluta inspektera min kropp och lägga märke till förändringar. Vill inte.
 
Till och med när jag träffade min terapeut på psyk häromveckan efter att inte ha varit där på flera veckor så frågade han om jag gått ner i vikt. Svarade undvikande "jag vet inte" och flackade med blicken typ. Och han tyckte det var BRA. Frågade inte mer om det. Bara en klapp på huvudet typ. Bara för att jag råkar vara överviktig, då är det per automatik bra att jag går ner i vikt. Trots att det liksom står i mina journaler att jag haft/har ätstörningar och problem med maten. Ändå inga följdfrågor. Hur sjukt är inte det?? Ingen bryr sig förrän man är underviktig. Skönt på ett sätt såklart för då kan jag hålla på utan att någon lägger sig i men nånstans så stör det mig ändå. Det är ju inte såhär det ska vara.
 
Åh jag vet inte, hur folk än agerar så är jag ju inte nöjd. Det är aldrig bra.

Kommentarer

  • Daniella 🌙 säger:

    samhället ÄR helt sjukt. när jag knarkade som värst och gick ner mycket fick jag höra hur duktig jag var. när folk frågade "men berätta hur du gjorde då!" svarade jag bara "amfetamin" och då höll en del käft. :)

    Svar: Hahah är ju ett sånt svar som skulle behövas för att folk ska fatta! Blir så less. Och så ALLA som frågar "hur man gjort"... Jaa antagligen så har jag ju gjort av med fler kalorier än jag stoppat i mig? Är inte raketforskning direkt men ändå tittar folk så förundrat & förväntansfullt på en, typ som att dom förväntar sig att man ska berätta om ett hemligt superknep, som om man precis ska förklara hur kvantmekanik egentligen fungerar.
    None None

    2016-05-13 | 16:00:36
    Bloggadress: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här: