alwaysfat

Om en hästtjej som hamnat på villovägar bland droger, ätstörningar, självdestruktivitet och självförakt

relapse

Kategori: Övrigt

Har haft sån sjuk ångest senaste tiden, främst på kvällen/sen eftermiddag. Det resulterade i att jag hela förra veckan planerade mitt återfall varje kväll, läste runt på flashback och tog helt enkelt ett beslut om att börja knarka igen. Varje morgon så ångrade jag mig och det kändes helt overkligt. Insåg att det ju inte alls är vad jag vill.
Som tur är har jag haft slut pengar så har inte kunnat köpa några droger, då hade det nog varit kört nu. Lördagen var jag så dålig att jag bestämde när jag vaknade på söndagen (igår alltså) och allt kändes bättre att på måndagmorgon så går jag in på soc/beroendemottagningen och ber om hjälp. Orkade inte mer och var livrädd för hur jag skulle agera när ångesten slog till igen på måndagkvällen när jag hade fått in månadens pengar på kontot. Kändes skönt att ha bestämt sig, att äntligen ta tag i problemet och göra en förändring.
 
Men oj vad fort saker och ting kan ändras här i världen... Lyckades nämligen med bedriften att bryta svanskotan igår. Kommer inte kunna rida, vara i stallet, träna eller ens sitta ner utan en speciell (och svindyr!) avlastningskudde på flera månader. Känns som att hela mitt liv är förstört typ. Den känslan ihop med den extrema ångesten som infunnit sig varje kväll sista tiden, och såklart även en extrem jävla smärta...
Kommer hem från akuten med två morfintabletter och då var det ju kört. Har nu beställt hem verktyg för att kunna slå i mig morfinet (sjukt slöseri att ta morfin oralt), beställde dessutom från två olika sidor för att öka chanserna att det ska komma så fort som möjligt - vill ju slå i mig en rykare NU helst!
Ringde även till min hälsocentral idag för att försöka få utskrivet mer morfin men fick bara citodon. Jävla skit, kodein går ju inte att skjuta. Jaja, mysig kan man ju bli på dom iaf. Fick även en karta tramadol av en kompis som tyckte synd om mig, fina grejer men går ju inte heller att skjuta.
Men men har iaf 15 mg morfin kvar vilket borde ge en rätt ordentlig resa när jag tar det IV utan någon som helst tolerans. Så det ska jag spara på tills verktygen dimper ner i brevlådan. Tills dess har jag ju som sagt både kodein och tramadol samt även imovane att mysa på. Tog en tram för ett par timmar sen, börjar bli dags att fylla på med nåt nu och sen sova men har inte bestämt mig för vad jag ska peta i mig än. Vi får se :):):):)
 
 
Ja återfallet verkar ju vara ett faktum nu då? Var i alla fall drogfri i 3,5 år. Orkar inte ens bry mig just nu.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hur gör du med imovane, måste man ta något annat med den för att känna av den? Ja har den som sömntablett

    2016-12-25 | 21:25:57
  • Anonym säger:

    Hur gör du med imovane, måste man ta något annat med den för att känna av den? Ja har den som sömntablett

    Svar: Jag brukar inte "flumma" på imovane utan tar den bara som man ska vid läggdags, men tycker det är mysigt när man känner hur den börjar verka och det känns som att man liksom gungar fram och tillbaka, vaggas till sömns typ.Går såklart att flumma på dom också men det är ingenting jag rekommenderar då man blir ett jävla mongo av dom, hittar på sjuka grejer och hela ruset är en enda stor, fet minneslucka efteråt. Extra varning om man blandar dom med alkohol!
    None None

    2016-12-25 | 21:25:57

Kommentera inlägget här: